Bètalokalen en binask-lab

In ons prachtige gebouw is er op de tweede verdieping een heel bijzondere vleugel. Je vindt er de praktijklokalen voor de bètavakken (biologie, natuurkunde en scheikunde). De lokalen zijn heel ruim en er kunnen allerlei proeven gedaan worden waar een hele klas tegelijk aan kan werken. Je leert in deze lokalen door te doen. Als je dat heel leuk vindt, is er de mogelijkheid om in dezelfde vleugel in het laboratorium van de bètavakken je eigen onderzoek te doen. In de examenklassen moeten alle leerlingen die één of meer bètavakken hebben gekozen voor die vakken één of meer onderzoeken doen voor het examen. Samen met andere leerlingen, docenten en technisch onderwijsassistenten werk je er in een prettige en vooral ook veilige omgeving.

      

OLC’s

De Mollervleugel telt in totaal vier open leercentrums. Twee op de begane grond en twee op de eerste verdieping. Vanaf het schooljaar 2017-2018 worden de OLC’s ook gebruikt als lesruimte. De argumenten destijds om deze als lesruimte te gaan gebruiken: een eerste aanzet om de verantwoordelijkheid voor het leerproces meer bij de leerlingen te leggen en een begin te maken met het flexibeler omgaan met de verschillende ruimtes binnen onze school ten behoeve van het onderwijs. De lessen in het OLC hebben een veel hoger zelfwerkzaamheidsgehalte (individueel of in groepjes) en geven de docent meer mogelijkheden om individueel of kleine groepen leerlingen te ondersteunen.

Buiten de lessen om kunnen de leerlingen individueel of samen, rustig (fluisterend) werken in een OLC.

Sportaccommodaties

De sectie lichamelijke opvoeding maakt gebruik van drie accommodaties, gelegen op loopafstand van de school (± 400 meter), te weten; sporthal “De Zeine”, de atletiekbaan van ACW ’66 en de hockeyvelden van KMHC Waalwijk. Sporthal “De Zeine” bestaat uit een grote hal die verdelen is in drie afzonderlijke zalen en een kleine zaal. Er kunnen dus vier klassen/gymgroepen tegelijk les hebben. De zalen hebben ieder afzonderlijk allemaal hun eigen specifieke eigenschappen die we volgens rooster met de klassen en collega’s afwisselen/verdelen. De ene zaal is meer geschikt voor turnonderdelen, de andere voor wandklimmen en de andere weer voor balsporten etc. Op deze manier benutten we de drie beschikbare accommodaties optimaal.